Glukosbelastning

2011-04-12 19:53:16 Graviditet - Elliot
» Kommentarer(3) «


Idag har jag varit hos barnmorskan för att kolla så att jag inte hade fått graviddiabetes. Jag var där redan vid halv åtta och fick då ett stort glas med glukos blandat i vatten, alltså en supersöt dryck! Hade tagit med en halv citron som de pressade i vilket gjorde det drickbart!

När jag druckit det skulle jag sedan sitta i två timmar och efter det tog de ett blodprov för att se att min kropp lyckats bryta ned sockret. Det hade den gjort så nu slipper jag tänka på det! Däremot var blodvärdet inte jättebra så jag får väl käka mer broccoli och leverpastej! Fast kanske inte ihop?!

Under tiden var jag även inne hos barnmorskan och mätte magen, lyssnade på hjärtljuden och tog ett blodtryck! Allt var bra vilket känns skönt. Magen hade växt 2 cm och är nu uppe i 28 cm! Verkar följa veckorna!!

När vi lyssnade efter hjärtljud var bebis mycket aktiv och ville inte alls ligga stilla. Men det lät bra det vi hörde! Fick även höra när han/hon hickade!!!


Har även fått tid för föräldrautbildning, ska vid under de första tre fredagarna i maj! Ska bli kul att få lite info och träffa andra föräldrar! Det verkade vara föräldrar som ska ha i juni och juli och det passar ju bra!



Kommentarer
Postat av: Sofie

Skönt att ha det gjort ju och bra att ni ska på föräldrautbildning, är säkert givande.



Kram.

2011-04-12 @ 20:01:40
Postat av: Madde

Skönt att allt såg bra ut:)

Ska ju dit den 21 på samma och även anmäla oss i föräldrar gruppen!



Som sagt vi kanske hamnar i samma:D

2011-04-12 @ 22:38:09
URL: http://madeleneklund.blogg.se/
Postat av: Madde

Sv: Enligt tradition i USA så är det vännerna som ska "överaska" precis som en möhippa och man ska fira killar & tjejer för sig. Och det brukar vara lika många gäster som på ett bröllop.

Men som du säger i Sverige brukar man ( alla som jag pratat med iaf ) fixa sin egen, dels för att det är så pass ovanligt och dels för att vi i sverige är lite dåliga på att fira varandra, här krävs en inbjudan;)

2011-04-13 @ 11:34:43
URL: http://madeleneklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback