Liten?

2011-08-12 08:04:16 Elliot 0-3 månader
» Kommentarer(1) «


Jag tycker att vår söte pojke är finast i hela världen! Han har alltid varit ganska smal och är fortfarande det även om han har ganska stora kinder! Dock väger han bara 3930g till sina 55 cm och när jag jämför med en del andra bloggbebisar så väger han ca 500g mindre än de! Hmm......konstigt!

Kanske beror på att hans pappa inte är världens största?! Bör jag oroa mig eller? De säger på BVC att han följer sin kurva och troligen blir lite längre än snittet men vet inte riktigt med vikten? Dock går han stadigt uppåt...sist hade han ökat 200g på en vecka!


Kommentarer
Postat av: Marlene

Tror inte du behöver oroa dig Lotta! Rätt som det är så ökar han en massa i vikt på bara 1 vecka. Tittade i Hugos bok nu och han ökade runt 300 - 400 gram per vecka. När han var 1 månad så vägde han 4,680 och var 56,5 cm. Men han var större och längre när han föddes 3720 gram och 52 cm. Tror er lille Elliot växer precis som han skall och han är verkligen jättefin som du skriver.

2011-08-12 @ 12:25:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback