BM

2011-02-06 19:29:52 Graviditet - Elliot
» Kommentarer(0) «


I fredags var jag och Jonas hos vår underbara barnmorska Ingela på barnmorskemottagningen på gasverksagatan här i Helsingborg. Det var vårt tredje besök och denna gång kollade hon blodtrycket och så fick jag mina papper på min blodtyp som ska med till förlossningen. Glömmer man dem får Jonas åka hem och hämta dem, alltså är de VIKTIGA! I dem står även att jag inte har några sjukdomar såsom HIV.

Blodtrycket var bra och efter att vi kollat det fick vi lyssna på bebis hjärtljud....helt fantastiskt!! Lät ungefär som ett tåg eller en galloperande häst. En fantastisk känsla och Jonas lyckades även spela in ljuden med mobilen! Det blir mer verkligt när man får höra eller se bebis! Annars märks h-n inte av så mycket då jag inte känner några sparkar än. Jag känner något litet ibland i magen men är osäker på om det är bebis som rör sig eller gaser ;)



Slänger in en bild på magen i vecka 15 precis i samband med förra ultraljudet! På tisdag är det dags igen! Hoppas att de kan sätta ett datum nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback