100 dagar kvar

2011-03-28 21:51:25 Graviditet - Elliot
» Kommentarer(6) «


Nu är det bara 100 dagar kvar till vår lilla älskling är beräknad att komma. Oj vad vi längtar och funderar på hur det kommer att bli. Hur kommer bebis se ut? Vem kommer han eller hon att likna? Blir han/hon ljus- eller mörkhårig? Blir det en lugn eller aktiv bebis? Blir han/hon intresserad av sådant som vi är eller blir det som med Emil och Michael som inte alls gillar sport fastän deras fäder gör det? Vad har livet planerat för just vårt lilla barn? Varje liten spark triggar sådana tankar och funderingar och det är väl som det ska?! Vi har ju denna tiden som en planeringsfas för vad som komma skall! En annan sak vi funderar på är vad bebis ska heta.

Nedan är några namn som vi funderar på:

Flicka:

Agnes

Moa

Antonia

Ella

Stella

Emilia

 En annan Agnes!


Pojke:

Leopold

Lukas

Ludvig

Maximilian

Elliot

Vad tycker ni kära läsare?


 Kung Leopold II av Belgien


Kommentarer
Postat av: Cathy

Va spännande :) visst springer tiden iväg? Det gör den när den lille är född me. Jonathan blir 8 veckor på torsdag, galet!

Jag tycker att Stella är väldigt fint o Elliot gillar jag med. De andra namnen är också jättefina men jag fastna mer för dem :) hur mås det annars?

Ha det gott! Kram cathy

2011-03-29 @ 16:52:33
Postat av: Sofie

Jag röstar på Ella och Elliot. Grattis till Jonas på namnsdagen.



Kram.

2011-03-29 @ 20:04:04
Postat av: Sanne

Ella gillar jag, det har en mjuk ton!

Killnamn var det många på L ni funderat på.

När jag läser Elliot tänker jag på ett annat namn som också är fint (tycker jag):Eliaz (eller med s, Elias), men det är för att jag har ett kärt ansikte att knyta det till!

2011-03-29 @ 21:23:19
Postat av: Anonym

2011-03-29 @ 21:24:20
Postat av: Sanne

Skrev en kommentar men den blev aldrig synlig.

Gör ett nytt försök.

Jag röstar på Ella, för det har en mjukhet!

Elliot får mig att tänka på Eliaz (eller Elias), ett annat kärt namn (tycker jag), men det beror ju på vilka man har som sina referenser.

Kram





2011-03-29 @ 21:28:52
Postat av: Marlene

Jag tycker Agnes och Ludvig är fina namn :)

2011-03-30 @ 15:45:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback