Försäkringskassans föräldrainfo

2011-03-07 21:26:07 Graviditet - Elliot
» Kommentarer(0) «


Idag har jag och Jonas varit på Försäkringskassan för information ang. vad som gäller med föräldrapenningen. Vissa saker blev mer förståeligt medan vi även fick fler funderingar. Är ju lite extra speciellt då jag är vikarie och att vikariatet går ut den 17 juni och bebis inte är förväntad förrän den 7 juli. Men det löser sig nog genom att jag antingen anmäler mig till Arbetsförmedlingen eller tar ut mammadagar i förskott. Vår andra fundering är om man kan ta ut mammadagar samtidigt som man får ut lönen för semestern? Eller om man kan spara semestern?

Ska gå till försäkringskassan samtidigt som nästa besök hos barnmorskan så att vi får mer koll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback