Bebis-projekt

2011-05-29 19:53:07 Graviditet - Elliot
» Kommentarer(0) «


Som jag skrivit om tidigare så har jag en massa projekt inför bebis ankomst. Det första jag kom på var att jag ville göra ett lapptäcke till vagnen. Från början tänkte jag i en massa olika färger men sedan kom jag på att svart-vitt är fint och passar bra till både små pojkar och små flickor. Så igår handlade jag fyra olika mönster + vart och vitt som ska tvättas och sedan sys samman. Tänkte ha rutor som blir ca 13x13 och då 5x6 stycken så blir det nog lagom stort. Tänkte även ha en svart kant runt och svart baksidetyg samt vadd emellan! Hoppas att det blir bra!

Igår invigde jag iaf min nya fina Brotherssymaskin MS4 genom att sy en liten babymössa som jag hittad en youtube video att följa!! Kolla här!!

Var väldigt enkelt och gick snabbt och ganska söt blev den om jag får säga!! Fick dock ändra lite på "mönstret" och den blev väl inte helt perfekt i mönstermatchning men det var faktiskt minst 9 år sedan jag sydde så jag är nöjd!!



Köpte detta gröna tyg med hjärtan samt ett tyg med gröna elefanter, båda i jersey och sedan ett ljusgrönt velourtyg att ha som baksida till mina dregglisar (haklappar). Ska ta tag i att sy en sådan imorgon tänkte jag! Om orken finns!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback