Förskola

2012-04-17 13:30:00 Elliot 9-12 månader
» Kommentarer(3) «


Usch...känner mig något efter i förskolejakten. Borde väl ha gjort det för så länge sedan men det känns så svårt. Känns inte alls som att det snart är dags för mig att lämna Elliot på förskolan för han är ju min lille plutt.


Vill absolut inte bli en hemma-mamma men samtidigt känns det jobbigt att lämna honom hos helt främmande människor. När man dessutom alltid får höra talas om de negativa bitarna så hjälper ju inte det. Man får aldrig höra om hur bra de har det men så är det ju inom skolan också att man bara hör om det dåliga. Kanske därför alla som hör att jag är högstadielärare undrar hur man kan bli det, just för att man mest hör om det negativa. Aldrig om underbara elever som dagligen ger en positiv respons! 

Jag vet att barn inte alls mår dåligt av att gå på förskola utan att de snarare kanske utvecklas och lär sig samsas på ett helt annat sätt men ändå så funderar man. Men det är väl naturligt då han är det finaste vi har.

Idag ska jag iallafall välja ut några som vi ska besöka!


Kommentarer
Postat av: Johanna - Mamma till Leija

Jag har besökt några & alla visar ju såklart upp sin bästa sida, vilket gör det ännu svårare att välja. Det é säkert bra vart man än sätter dom :)

2012-04-17 @ 14:34:40
URL: http://skuggis.wordpress.com
Postat av: Lena

Lönndalen!!

2012-04-17 @ 14:34:45
Postat av: Elin

Här lägger dom ner förskolor innan det finns plats på de tillbyggda, politiker!!!!

Nåja vi fick plats och hoppas att det blir toppen. Besök och kolla personaltäthet och ljudnivå, om dom blandar barn i alla åldrar eller ej och bestäm sen vad ni föredrar. :)

2012-04-17 @ 19:25:16
URL: http://minirenen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback