Grillad kyckling med soya-grönpeppar-senapsås

2012-04-12 20:46:00 Bak och Mat
» Kommentarer(0) «


I förrgår gjorde jag ett recept som jag trodde skulle vara jättegott som jag hittade hos Matplatsen. Det var ingen höjdare i mina ögon men Jonas gillade det så jag delar med mig. Problemet var nog att senapen jag använde var lite stark så gillar ni senap så kör som receptet säger men är ni mindre förtjusta så ta lite mindre:


3-4 port:


Bena ur 1 grillad kyckling


Koka upp i en kastrull:
1 msk smör
1 msk fransk senap
2 msk soya
1/2 msk grönpeppar (krossa den lite lätt)
2 dl vispgrädde
2 dl creme fraiche

Lägg köttet i en form. Häll såsen över köttet och låt stå över natten (om man har bråttom funkar det med ett par timmar. Och har man jättebråttom kan man gå vidare direkt - jag lät det vila en timme eller så)



 Värm sedan i ugn, 225 grader ca 15-25 min (beroende på om den varit kall eller ej) och servera med ris eller en god sallad!!



Såhär blev det färdiga resultatet som Jonas åt med ris och jag med sallad:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback