Lussebaket

2012-12-09 20:24:00 Bak och Mat
» Kommentarer(0) «


På torsdag är det Lucia och då måste man ju mumsa på lussekatter och pepparkakor! Lussekatterna är nu fixade i det Anderströmska hemmet så vi får vår del av lussekatter i år! Jag bakade även några med madelmassa i och en fin krans som jag tänkte bjuda mina fina kollegor på. I skolan har jag ju sett till att alla i 4-6 får egengjorda lussekatter, som vi gjort på elevens val, men visst kan man äta en liten bit lussekrans på eftermiddagen med?! För övrigt den första vetekrans jag gjort så hoppas den är okej!
 
Vill ni baka mumsiga, saftiga lussekatter så följ detta recept som ni hittar här.
 
Jag hade de vanliga inne i 8 minuter i 250 grader.
Bullarna hade jag inne i 8 minuter i 225 grader och kransen ca 15 minuter på 225 grader den med.
 
 
Elliot gillade dem iallafall ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback