Matlagning

2012-06-07 18:22:12 Min dag
» Kommentarer(0) «


Idag har vi lagat mumsig mat på Öppna Förskolan med några härliga mammor (och en trevlig pappa). Idag blev det kycklinggryta med tagliatelle och sallad och till efterrätt syndade jag och åt världens godaste rabarberpaj.

Tyvärr har jag ingen bild men tänk er en smulpaj fast knäckig och underbart god! Den ska jag bjuda på i sommar! Kanske till midsommar?!

250 g smör
4 dl mjöl
3 dl socker
2 tsk bakpulver
+
lite florsocker att strö över rabarbern

Blanda alla ingredienser
Smula över rabarbern som är delad i mindre bitar och pudrad med florsocker.
In i ugnen på ca 200 grader tills den är lite sådär ljusbrun.
Servera med vaniljsås!


Bus på ÖF!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback