Babybjörn eller sjal?

2011-03-22 19:36:13 Graviditet - Elliot
» Kommentarer(2) «


Jag har börjat fundera på alternativa transportsätt för bebbe. Vi har ju köpt en bra vagn men tänker att det även kunde vara bra att kunna bära bebis så att man kan få lite frihet att göra annat när man är hemma. Men även när man ska iväg någonstans. Vet att det var minst två föräldrapar på väg till Kreta som hade sina i en BabyBjörn. Och det såg faktiskt enkelt och bra ut!

För Jonas del tror jag att han hellre vill ha en BabyBjörn då jag tror att han tycker att en sjal kan se lite löjligt ut på en man. Fast jag bryr mig inte speciellt om det! Jag tror nog att en sjal är bättre när de är små och sen är kanske en sele bättre. Men det finns ju relativt billiga sjalar så kanske slår jag till på en. Selar är däremot dyrare! Men ska ta en titt på Ullared för ibland har de billigare saker.

Vad tror ni? Är det bättre med sjal eller sele eller ska vi köpa båda? Kanske kan börja med den billiga varianten och sedan uppgradera?

 
Denna sjal heter Mysak och kostar ca 395:- hos MMH barnkläder fast man kan ibland fynda billigare på tradera


Vad gäller BB så är vi mest inne på en Active som avlastar ryggen lite mer. Kostar ca 1200:- i vanlig butik!

Kommentarer
Postat av: Marlene

Jag skall definitivt köpa en sjal denna gången. Hugo gillade inte vår babybjörn så mycket.Tror också att en sjal är bättre till en början och att sen gå över till BB då de blir stadigare och tyngre.

2011-03-25 @ 15:06:03
Postat av: Zandra

Jag har båda delar. Har nyss fått en skrikunge & skaffade då en sjal. Hört att BB inte är bra när dom e så små för deras ben. Sjal e mkt bättre för deras hela kropp. Dom ska ju sitta ihopknycklade :D

Köpte en sjal på babyland, 695:- Svinpriser!!

2011-03-27 @ 16:58:42
URL: http://zandraaak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback