Honungs- & balsamicomarinerad lax med fetaostpasta

2011-11-10 15:59:53 Bak och Mat
» Kommentarer(0) «


Häromdagen hittade jag ett spännande recept på lax hos Starwoman! Kände att det nog skulle vara något för oss så jag köpte hem lite lax!

Vi provade det i tisdags och det var väldigt gott!

Jag ger maträtten betyget:

♥♥♥♥ av fem möjliga

Det var salt och sött och krispigt på en gång iom fetaost, honung och ruccola! Fast köp riktigt feta, det gjorde inte jag och det hade varit ännu bättre med mer salt!



Ingredienser – 3 pers
500-600 g laxfiléer
Flingsalt och nymalen svartpeppar
1/2 dl flytande honung
1/2 dl balsamvinäger

300 g pasta
1 pkt fetaost
1/2 påse rucolasallad

Gör så här:
Lägg laxfiléerna i en ungsfast form. Salta o peppra. Värm honung och balsamvinäger i en kastrull. Rör tills det smält samman. Häll marinaden över laxfiléerna. Stek i ugn 225 grader i 15-20 minuter. Koka pastan enligt anvisning på paketet. Häll av vattnet och lägg upp pastan i en skål. Smula ner fetaosten och vänd ner rucola. Blanda och servera!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback