Gröt och julklappsleken

2011-12-08 18:08:24 Min dag
» Kommentarer(2) «


I år ska vår lilla familj fira jul i Bjuv med Jonas släkt! Det ska bli kul att få vara med hela kvällen för det har aldrig hänt tidigare. Andra år har vi först ätit julfrukost hos mamma och pappa, sedan sett Kalle hos Jonas föräldrar och jag stannat till fyra ungefär för att sedan köra hem och fira med min familj. Förrutom 2008 då vi firade i Thailand när vi var ute på en långresa!

Dock så har inte Jonas familj någon gröt som efterrätt vilket är konstigt ;) Så jag får väl ta med mig en bytta Ris-ala-Malta och saftsås för en jul utan det är nog som en jul utan tomte för Jonas. Han hatar gröt men kanske är det någon av hans familj som gillar det?! Annars får jag kanske ta med en Risifrutti?!

En annan sak som jag tänkte försöka införa är julklappsleken! Alltså alla köper en klapp som passar vem som för ca 50:-, slår in dem fint och sedan slår man tärning om dem! En mycket rolig lek...sist vann jag en falukorv och talgbollar! Var väl användbart men jag uppskattar nog lite roligare saker!

Så jag hoppas att Jonas kan få tummarna loss och ringa sina söta syskon och höra med dem!






Kommentarer
Postat av: Sophie

Har tittat in här ett par gånger nu och tänkte att jag skulle lämna en lite kommentar. Håller med dig om det med gröt till jul, absolut ett måste i våran familj. Även om man är mätt efter all mat så går gröten alltid ner:) Fin blogg du har och vilka härliga bilder från er resa.Ha det så bra!

2011-12-08 @ 19:20:49
URL: http://sophieendelavmig.blogg.se/
Postat av: Lotta Anderström

Sophie: Va kul att du hittat hit! Fin blogg du har med....den kommer att följas!

2011-12-09 @ 11:58:44
URL: http://mittlivsomlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback