Välling?!

2011-12-20 11:59:00 Elliot 3-6 månader
» Kommentarer(1) «


När jag var liten åt jag gärna välling och tyckte det var mums! Min lillebror älskade det ännu mer och åt det superlänge!

Man kan köpa det ute men när man läser på forum så känns det som att det är djävulens föda...

Jag kan förstå att gröt är bättre för det är mer fast föda men är inte välling och gröt mer eller mindre identiskt?
Vet även att man inte äter det utomlands men å andra sidan äter man inte sill heller och det är ju gott :) Vet också att vällingen sägs vara orsaken bakom alla glutenintolleranta i Sverige samt att man inte bör äta för mycket!

Men kan man ge en flaska innan läggdags?

Elliot vaknar nämligen ganska ofta just nu och vill äta så hade funderingar på att testa, tycker synd om honom att han inte får ro!



Snälla mammor som läser ge mig råd!


Kommentarer
Postat av: Therése

Hej! :) Det jag har hört är att ge en flaska modermålsersättning (upp till 6 mån) istället för välling medan de fortfarande är så pass små så att de får i dig allt som behövs. Jag började ge en flaska på kvällen för ca 1 månad sen eftersom han vaknade ofta och nu sover han som en prins! :) BM trodde att min mjölk inte var lika fet på kvällen som under dagen och att den därför inte mättade lika bra då. Hoppas ni får det att funka! :)

2011-12-21 @ 01:57:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback