Frågelista

2011-06-02 15:43:45 Graviditet - Elliot
» Kommentarer(0) «


När ska du föda? 7 juli 2011
Tror du att ert barn kommer på utsatt datum? Nej jag tror att det blir senare! Men många andra tror att bebis kommer tidigare;)
Vilken vecka är du i nu?
35 (34+6)
Är du tillsammans med barnets pappa? Ja självklart :=)
Var barnet planerat? Ja
Har ni tagit reda på könet? Nej det är som att öppna julklapparna innan julafton!
Om nej, vad tror ni att barnet har för kön? Vi är helt säkra på att det är en påg som tittar ut
Hur lång tid tog det för er att bli gravida? Det gick på direkten!
Har ni bestämt vad barnet ska heta? Om det blir en pojke ligger Elliott eller Leopold bra till. Om det blir en flicka tycker vi att Ella och Lilly är fina. Men antar att man måste träffa den lilla människan innan han/hon får ett namn!
Har du haft en svår graviditet: Nej absolut inte. Detta gör jag gärna om! Mådde lite illa de första 2-3 månaderna och nu börjar jag bli svullen men annars har det flutit på!
Kan du tänka dig att skaffa fler barn? Ja gärna. Helst vill vi ha ett till!
Har du fått några bristningar? Nej än så länge lyser de med sin frånvaro!!
Är du nervös inför förlossningen? Nej det ska nog gå bra! Kvinnor är menade att föda och har gjort det i alla tider!!
Har du några cravings? Först var det inlagda minigurkor, sedan apelsiner och nu är det nog minivårrullar!
Hur tror du/ni att barnets personlighet kommer att bli? Ingen aning!!!
Hur reagerade du/ni när du plussade? Först blev jag nog chockad då vi inte hade försökt speciellt mycket! Sedan tvingade jag upp Jonas som nog också var lite chockad för att åka till Maxi och köpa ett test till! Efter det andra testet tror jag att jag fattade och sedan dess har jag levt i ett lyckorus!!
Vad är det bästa med att vara gravid? Sparkarna som alltid (eller oftast) muntrar upp! Magen som är så fin och tanken på vad graviditeten leder till!
Vad är det sämsta med att vara gravid? Att man blir stor, känslosam och trött. Saknar vin och ostar!
Har du gått upp mycket i vikt? 11 kg
Vad ser du fram emot mest? Att äntligen få träffa den lilla person som växt och utvecklats i min mage!
Vad ser du INTE fram emot? Att inte få sova och delvis förlossningen då det kommer att göra ONT!
Hur ska ni göra med föräldraledigheten? Jag ska vara ledig ganska lång tid hade jag tänkt.
Vad har ni köpt till bebisen och vad har ni kvar att köpa? Vi har köpt det mesta. Har en del kvar såsom spjälsäng som vi köper först senare, blöjor, krämer, etc. Ska även införskaffa en bas till babysittern!
Har ni köpt allt som DU som mamma kommer att behöva efter förlossningen? Nej jag har bara köpt en amningsbh men får väl införsakaffa fler sedan. Har även köpt inlägg! 
Hur tror du att du kommer att bli som mamma? Jag tror att jag kommer oroa mig en massa! Men blir förhoppningsvis en bra mamma ändå!
Hur tror du att din man kommer att bli som pappa? Jag vet att han blir den perfekta pappan! Han är snäll, omtänksam, rolig och samtidigt bestämd vilket är perfekt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback