Tripp till Malmö

2011-05-29 19:37:19 Vardagen
» Kommentarer(0) «


Igår gick vi upp tidigt och körde ned mot Malmö. Eller rättare sagt mot Skurup och sedan mot Tomelilla.

Då kan man ju fråga sig vad vi skulle göra där nere? Jo det är så att vi är ute efter ny bil och Jonas hade hittat den billigt där nere. Så vi körde och körde och diskuterade priser men ännu är inget klart så vi får väl se vad som händer!!

Det är iaf en Kia Sportage, alldeles ny, som är på tapeten. En 1,7 med diesel i vitt hade vi tänkt oss! Jonas är förälskad och jag tycker också att den är fin!! Men det är ju ändå en bil ;)

Nackdelen tycker jag är den 8 veckors långa leveranstiden. Jag menar då är ju bebis (förhoppningsvis) född så troligen får han/hon åka skruttibang-bang den första turen han/hon tar i sitt liv!! Men det går säket det med....det har ju jag och Jonas gjort de senaste 7-8 åren!

Efter den mer eller mindre misslyckade turen ut på vischan körde vi in till Malmö och åt lunch på Jensens Böfhus (ett ställe som jag verkligen rekomenderar!). Sedan bar det av mot Stoff och Stil där jag fyndade tyger för ett antal hundralappar! Dessa tyger ska då bli ett lapptäcke, mössor, dregglisar, ett snugglingnest och annat kul till bebis!!


Bilden lånad från Bilweb

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback