LCHF-plättar, mumsig lunch och slappande....härligt!

2012-04-11 16:35:02 Bak och Mat
» Kommentarer(1) «


Idag vaknade vi kvart över sex och gick då in till Elliots rum för att leka. Eller rättare sagt lekte han och jag sov på mattan! Skönt att den är så mjuk ;)

Sedan gick vi ned för att fixa frukost till oss.

Jag gjorde de mumsiga plättarna, ni ser i förra inlägget, som var helt underbart goda och smakade som amerikanska pankkakor ungefär. Jag hittade receptet hos Matrummet och hon hade rätt i att det blev en ganska trög smet somm man fick trycka ut i plättlaggen!

200 g keso eller liknande (jag köpte min på Lidl för 8:-)
2 ägg
1 1/2 msk fiberhusk
salt

smör

Mixa samman med en stavmixer till en någorlunda jämn smet. Skeda upp på plättlagg med mycket smör! Stek i några minuter.

Jag serverade med grädde och uppkokade jordgubbar.



När jag ätit frukost och slappat lite ringde mormor och bjöd med oss på lunch på Hembygdsparken. Det är alltid trevligt så vi travade ned dit och åt kokt sejfilé med vitvinsås och sparris! Jag hoppade över potatisen!


Mums!

Mysigt som alltid att träffa mormor och Claes och Elliot var på sitt vanliga, glada humör och flörtade med några söta flickor som sa att han var så söt så söt!


Finaste pojken i finaste stjärnbodyn!


Vi hade tänkt gå till ÖF på eftermiddagen men var båda för trötta då Elliot inte sovit middag så vi gick hem och sov istället! Just nu sover pappan och sedan ska han ut och jordfräsa lite medan vi förbereder dagens middag som är torskpaket! Mycket fisk idag men det är ju bra för hjärnan!

När han är färdig ska vi sedan foga kaklet i köket!


Kommentarer
Postat av: Madde

Plättarna lät jättegoda och nyttiga! Dem skall jag testa någon dag!

2012-04-11 @ 20:30:26
URL: http://madeleneklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback