Ny stad

2012-04-12 17:22:28 Tankar
» Kommentarer(1) «


Det är verkligen kul att flytta till en ny stad. Vi har ju bott i Helsingborg ganska länge nu så ett miljöombyte var verkligen på sin plats.

Ingen av oss ville flytta tillbaka till Bjuv/Kvidinge utan ville gärna bo i en lite större ort så Ängelholm passar verkligen utmärkt!

Lite större än alla byar såsom Åstorp, Klippan, Bjuv men inte så stort som Helsingborg. Allt vi vill ha finns ju här och det går snabbt att ta sig ned till centrum om man har lust att shoppa eller om man är sugen på ett glas vin eller vill gå på bio!

Att bo på ett nytt ställe gör att man hela tiden upptäcker lite nya saker, igår hittade jag tex. en lekplats dit vi kan gå med Elliot!  

Det är även himla kul att lära känna lite nya människor och det har jag ju haft förmånen att göra iom vi går på Öppna Förskolan. Det är ju lite lättare när man har något att prata om (barnen)!!


Gungar på lekplatsen


Dock är det även nära tillbaka till "stan" (som jag fortfarande kallar Helsingborg) så man kan träffa kompisarna där. Tåget går ofta men tyvärr har jag varit lite dålig på det där att träffas då det varit så mycket både med hus och bebis. Men nu är det snart sommar så vem är sugen på ett glas rosé på Dunkers?!


Kommentarer
Postat av: Johanna - Mamma till Leija

Ja, Ängelholm é verkligen lagom stort! Lekplatsen heter Hembygdsparken ser det ut som! :D

2012-04-12 @ 17:44:24
URL: http://skuggis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback