Husfixande

2012-01-15 10:58:00 Renovering
» Kommentarer(1) «


Igår köpte vi taklister till alla rum utom vårt, de är redan köpta och målade! Det blev nog en 30 meter list till att måla och sätta uppp! Jag städade klart allt i köket och bar ned sådant som vi inte har plats med (ganska mycket) i källaren! Mamma, pappa och farmor kom på besök och när de precis gått kom Mona och Leif med blöjor och en supersöt skallra i form av en apa till Lilleman!

Efter alla besök målade jag en 40 lister i källaren (puh) och Jonas målade klart vårt fönster och dörrkarm och även Elliots dörrkarm och karm till krypvinden!

Han slipade även klart Elliots fönster ch jag började sätta ihop byrån till vårt rum....tyvärr började det INTE bra då jag gjorde fel det första jag gjorde! Jaja sånt man får räkna med!



Idag ska vi grunda Elliots fönster, måla första omgången på toafönstret och toadörrkarmen samt framtida toadörrens karm. Vi ska sätta upp ALLA lister i vårt rum (även taklisten) och måla klart golvlister och foderna till de andra rummen! Sedan ska vi kvistlacka taklisterna och bygga klart byrån!

Blir det tid över ska jag bära upp saker till vår inbygda garderob och fixa lite i vardagsrummet!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Vad fint det blir, hoppas att ni kan flytta in snart.

2012-01-15 @ 13:41:32
URL: http://amandaalexander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback