Skatteåterbäring

2012-03-20 15:02:00 Min dag
» Kommentarer(4) «


Jippie! Redan igår kunde man kolla om man får tillbaka eller får betala och i år får jag massor tillbaka. Beror det på att man är föräldraledig?! För Jonas fick bara 1/4 av vad jag får tillbaka! Det gör inte så mycket för tillsammans så räcker det till att fixa vårt vardagsrum!!!

Kanske räcker det även till att göra lite kul under sommaren. Vi har sparat Elliots barnbidrag som ska gå till semester för oss alla, så till sommaren är där nog ca 15 000 (sparade även någon månad innan) och det räcker ganska långt! Mina föräldrar sparade alltid våra barnbidrag till det och för min del känner jag hellre att han får uppleva en massa med oss nu än får en klumpsumma när han blir vuxen. Klart att det hade varit bra med lite pengar och det får han eftersom vi sparar undan lite. Men han får inte 200 000 + ränta som barnbidraget blir på 18 år!

Hade vi tjänat bättre än vi gör som lärare hade vi kanske sparat mer men jag tror att det är viktigt att barnen lär sig att man inte kan få allt och att man själv får tjäna ihop till det man vill ha och inte få det serverat på silverfat. Då är risken att de inte inser att man måste arbeta för att klara sig!


Kommentarer
Postat av: Jonna

Håller med dig! :) Vi sparar också lite vrje månad till semestern i sommar och kommer fortsätta göra det kommande år. Jag har varit väldigt bortskämd med just semestrar och upplevelser ifrån mina föräldrar och jag tycker det är viktigt att göra saker tillsammans och ha roligt. Detta året kommer ju inte LImme förstå så mycket men vi vill ändå åka iväg på och semestra. Tycker det är viktigt med miljöombyte också! Man behöver det. Hoppas vi ses imorgon :)

2012-03-20 @ 17:25:10
URL: http://enjonna.blogg.se/
Postat av: Cherie Mårtensson - Mamma till Emma

Svar: Ja visst var den :)

2012-03-20 @ 20:12:41
URL: http://mammacherie.se
Postat av: Johanna - Mamma till Leija ♥

Jag vill spara mer till Leija än va jag gör just nu, men det får bli sen när jag börjar jobba igen. Tycker jag é rätt duktig som klarar att få allt att gå runt helt ensam! :)

Ses imorgon på ÖF!

Kram

2012-03-20 @ 22:08:52
URL: http://skuggis.wordpress.com
Postat av: Elin

Visst var det trevligt att kolla skatten för en gångs skull. :) en semesterresa till Norrland och 30års present till mannen känns inte lika svettigt att spara ihop nu.

Vi har ett konto där vi sparar i fonder till ett körkort / billigare bil som han kan få när han är 18. Men sen ser vi till att spara till semester eller annat så vi kan njuta som familj. :)

2012-03-21 @ 07:58:41
URL: http://minirenen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback