Sjukskriven

2014-02-05 18:44:54 Min dag
» Kommentarer(3) «


Igår var vi på ytterligare ett ultraljud då barnmorskan på det tidigare ultraljudet sett att moderkakan låg lågt ned. Tyvärr hade den inte flyttat sig utan låg fortfarande för, inte helt blockerande utan på sidan. Dessutom sträckte sig hinnor med blodkärl ytterliagre en bit över. Jag blev beordrad att ta det lugnt och inte bära tugnt etc. Men sent på eftermiddagen ringde läkaren och berättade att jag skulle sjukskrivas en  månad för att jag verkligen skulle vila. Tydligen är det en risk för blödning, antar att det är så att moderkakan kanske börjar lossna och att det är det som är farligt. 
 
Vi ska tillbaka på ultraljud om två veckor men jag tror ju inte att den lyckats flytta sig då hon sa att den bara flyttar sig 0,5 cm per vecka. Så det är nog bara att ställa in sig på kejsarsnitt. Finns klara fördelar med ett sådant så får fokusera på de positiva sakerna!!! 
 
Men det känns mycket konstigt att bara var hemma och slappa och inte jobba...
Får njuta av vårt fina hem och gör några små projekt såsom fotoböcker och sy till bebis. 
 

Kommentarer
Postat av: sanne

hoppas att sista graviditetstiden kommer gå bra och utan för mycket oro. Sköt om er!
Kram

Svar: Tack!!!
Lotta

2014-02-05 @ 19:38:12
Postat av: Elin

På mig sa de att moderkakan kanske låg för men efter 5 ultraljud fick jag ändå bara ett tvetydigt svar. De sa bara att det går nog bra. Så satte allt igång och det började blöda, massor... Det blev akut kejsarsnitt och rätt traumatiskt då det visade sig att jag hade två moderkakor och massor av hinnor för och det hade ingen sett... Ta det lugnt, njut, vila och ett planerat kejsarsnitt är nog bättre än ett akut. Maila om du vill. :) kram

Svar: Ojdå :( så vill man inte ha det utan då hoppas jag att de planerar ev. kejsarsnitt istället!! Vilar för fullt!!!
Lotta

2014-02-05 @ 22:31:39
URL: http://minirenen.blogg.se
Postat av: Jenny

Ta det nu lungt, kör lite extra med brorsan ;)
Hälsla hela familjen och klappa "lilla" magen.
Kram

2014-02-06 @ 08:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback